Monday, January 28, 2013

PRAKTIKAL OOO PRAKTIKAL... =,=''

Bila bercakap pasal praktikal nii... Kepala aku berpusing pusing.. Tapi kalau pergi kelas, lagi berpinau pinau la kot.. Tu lahh problem nak abiskan Diploma in Nursing ni.. dalam kepala mula membayangkan kalau hari hariku dipenuhi dengan TIDUR.. Oke oke.. yang tu lagi takder life.. Haha..
Semester 8, 2nd last semester la ni.. Praktikal since bulan 12 smpai bulan 4.. Merata rata pergi.. Negeri 9, Selayang, Subang Jaya, Johor... dengar dengar mcm best.. Tp nak hadapi tu, mmg mental lah kepala aku..
Then, time kaum kaum Cina menyambut Tahun Baru Cina.. Aku dekat Psikiatri Hospital Permai, Johor.. Tengah nak penuhkan cross (procedure procedure yang penting utk misi-wannabe..) so, selamat bercuti lah kat korang korang yang cuti Raya Cina tu nanti..sedih =( ..walaupun dapat cuti seminggu lepas tu.. Haha..
By the way, time ni tengah dok tunggu bus, err.. Da naik bus pun actually..hehe.. Ni ontheway nak pergi Selayang Hospital.. pukul 5 dah bangun tau.. Tu yang segar-ngantuk-segar-ngantuk.. Dapat pulak tengah tengah dok tunggu tu tetiba nampak pulak insan yang dah lama aku crush.. Terus segar gila mata ni derr.Tapi ni, dah ngantuk balik..hahaha..duuu.. berbalik pada praktikal tu lagi.. sepanjang aku hampir 3 tahun study ni.. memang every semester aku akan praktikal kcuali semester 2, time tu belajar pengajian am..then, yang lain.. Lepas abis kelas dalam 1-2 bulan..aku akan start praktikal 2 bulan.. Kebiasaannya lah.. semester 8 ni je meleret siket.. Sepanjang praktikal ni.. Agak bertuah jugak, sebab aku dah travel mcm mcm negeri.. Pergi Kelantan, Johor, Pulau Pinang,
Negeri 9, Melaka, Pahang, Terengganu, banyak kan kan kan.. Keychain tak payah cakap lah.. Selonggok sudah.. Haha.
Then ilmu time praktikal memey arr~~ banyak.. memory pon sweet sweet jer.. Dapat lak pesakit yang baik, doa kan kami misi-wannabe ni berjaya, ade yang siap bg buah, bg air, bg duit pon ade.. Mme patutnya salah lah nak terima, tapi diaorang ikhlas and beria ria bg.. Tak sampai hati nak tolak..betul, tak tipu punya..
Dan konklusinya disini, banya menda yang aku dapat time praktikal ni.. :DD !

P/s: precious time make happy !

No comments:

Post a Comment